Τι είναι το Pilates for Pregnancy

Το Pilates για εγκύους είναι ένα απόλυτα ασφαλές πρόγραμμα, χωρίς επιπτώσεις, ειδικά σχεδιασμένο για την περίοδο της εγκυμοσύνης κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να ενισχύει τη δύναμη, την ελαστικότητα και την ισορροπία του σώματος, ενώ ταυτόχρονα να αποτρέπει πόνους στη μέση και την πλάτη που προκαλούνται λόγω της σταδιακής αύξησης του βάρους. Επίσης, μέσα από το ειδικό ασκησιολόγιο, ενδυναμώνει το πυελικό έδαφος (τους μύες, δηλαδή, που βρίσκονται μεταξύ ηβικής σύμφυσης και κόκκυγα και προστατεύουν ενεργητικά ζωτικά όργανα) και τους μύες του κορμού που υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη, όπως ο εγκάρσιος κοιλιακός.

Η εγκυμοσύνη είναι μια φυσιολογική κατάσταση του οργανισμού και κάθε μέλλουσα μητέρα καλό είναι να φροντίζει τη σωματική της υγεία σε αυτή τη φάση της ζωής της, εφόσον βέβαια το επιτρέπει και ο γιατρός της. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά από ασφαλείς και ελεγχόμενες ασκήσεις εδάφους, που εμπλουτίζονται και με τη χρήση μικρών οργάνων, όπως μικρές και μεγάλες μπάλες, λάστιχα, δαχτυλίδια κ.α. Πρόκειται για ένα δυναμωτικό, αλλά και ανακουφιστικό μάθημα, καθώς οι ασκήσεις είναι πολύ απλές και εκτελούνται με ήπιο ρυθμό, ενώ τροποποιούνται κάθε φορά σύμφωνα με τις ανάγκες της εγκύου. Επιπλέον, το ασκησιολόγιο αλλάζει σταδιακά αναλόγως την εβδομάδα της κύησης και τη γενικότερη κατάσταση και διάθεση της εγκύου. Η μέλλουσα μητέρα εκπαιδεύεται για το πώς θα μπορεί να ενσωματώσει πολλές από τις κινήσεις που γίνονται στο μάθημα και στην καθημερινότητα της, ώστε να την κάνει πιο εύκολη, ευχάριστη και λειτουργική. Το πρόγραμμα δουλεύει με ασφαλή τρόπο τους μύες και όλα τα μέρη του σώματος που επιβαρύνονται και μπορεί να επιφέρουν δυσλειτουργίες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Με συγκεκριμένες ασκήσεις, ενισχύονται οι κοιλιακοί και ραχιαίοι μύες, καθώς και το πυελικό έδαφος, χωρίς να επιβαρύνονται οι αρθρώσεις και οι σύνδεσμοι.

Οφέλη
  • Οδηγεί σε επίγνωση και έλεγχο του σώματος.
  • Βελτιώνει τη στάση του σώματος και τη σταθεροποίηση της λεκάνης.
  • Διασφαλίζει ότι το κυκλοφορικό, λεμφικό, αναπνευστικό και πεπτικό σύστημα του σώματος λειτουργούν αποτελεσματικά.
  • Διδάσκει χαλάρωση και αυξάνει τις αναπνευστικές ικανότητες, που είναι απαραίτητες τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και κατά τη διάρκεια του τοκετού.
  • Μειώνει ενδεχόμενους πόνους σε αυχένα, ωμοπλάτη και μέση.
  • Βοηθάει στον έλεγχο του κέντρου βάρους και στην απόκτηση ισορροπίας του σώματος.
  • Ανακουφίζει από πόνους που προκαλούνται λόγω βάρους και κατακράτησης υγρών, αξιοποιώντας ειδικές ασκήσεις για τα πόδια και τα πέλματα.
  • Προετοιμάζει το πυελικό έδαφος τόσο για να δεχτεί το αυξανόμενο βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και για να αποκατασταθεί σύντομα μετά τον τοκετό.
Ενδυμασία

Προτιμήστε άνετα ρούχα και αφαιρέστε τα κοσμήματά σας. Για λόγους υγιεινής απαραίτητες είναι οι καθαρές κάλτσες και μια πετσέτα σώματος. Όσες έχετε δικό σας στρωματάκι μπορείτε να το φέρνετε και να το χρησιμοποιείτε. Καλό θα ήταν να έχετε μαζί και ένα μπουκαλάκι με νερό.

Προσοχή: Όλες οι μέλλουσες μητέρες, ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής τους κατάστασης,  πριν μπουν σε οποιαδήποτε διαδικασία εκγύμνασης, οφείλουν να έχουν τη συναίνεση του γιατρού τους, ότι, δηλαδή, τους επιτρέπει να ασκηθούν και η οποία θα αποδεικνύεται με συνοδευτική ιατρική βεβαίωση. Χωρίς γραπτή συναίνεση του γιατρού τους  δεν θα μπορέσουν να ενταχθούν σε κανένα από τα προγράμματά μας.